Werken bij de oliesheiks - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Werken bij de oliesheiks - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Werken bij de oliesheiks

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 Juni 2009 | Oman, Masqat

Nou, daar zit ik dan orthopedagoge te wezen in Oman!

Het was nauwelijks 25 minuten vliegen naar Muscat, de hoofdstad van Oman, met als eerste welkom een krakeling met dadels. Onderweg zat ik uiteraard met mijn neus tegen het raampje gedrukt om maar niets van het landschap te missen. Het is gewoon een grote woestijn! Ik vroeg me gewoon werkelijk af hoe de mensen hier nog zuurstof kunnen krijgen! Het vliegtuig nam een korte bocht over de Golf van Oman waarbij ik honderden dolfijnen zag duiken in de zee en af en toe spuitende walvissen kon zien!

Aangekomen moesten we met de trap het vliegtuig uit en ik zal eerlijk bekennen dat een zeer lelijk woord op dat moment hardop uit mijn mond floepte. Wat een temperatuur! Gisteren meer dan 47 graden celsius overdag. Het is net of je de hele dag in een bad met te heet water zit en je door het schuimsop de koude kraan niet kan vinden om het koeler te maken! De laatste regen viel in februari! Toen ik vannacht (eindelijk!) ging slapen was het trouwens nog 45 graden, het schijnt dan minimaal 30 graden te kunnen worden. Het schijnt dat ik nog geluk had dat het een beetje bewolkt was.

Vanaf het vliegveld ben ik meteen doorgereden naar de PDO-school van de mensen die voor Shell werken. Al snel zie je hoe vooroordelen vaak de grootste nonsens zijn! Ik heb tot nu toe 1 boerka gezien (op het vliegveld) en het 'shell-dorp' ligt helemaal niet hermetisch afgesloten achter muren, maar bevindt zich een beetje in een uithoek van Muscat. De school is prachtig en de komende week heb ik een heel lokaal voor mezelf alleen om lekker met de kinderen bezig te zijn. Ik heb ook een 'shell-huis' gezien, lekker ruim en mooi ingedeeld, maar met een bezemkast voor het bed van de Fillipijnse, Indiaase of Sri-Lankaanse huishoudster! Het verkeer is ook nogal apart. Taxichauffeur is het nationale beroep (niet voor buitenlanders) en rijden nogal ruig, maar helemaal gevaarlijk zijn de vrouwelijke bestuursters (lerend of niet). Omdat de moslimvrouwen het als een soort flirten zien als ze een man aankijken, kijken ze namelijk nooit om zich heen tijdens het rijden! Stel dat er namelijk in die andere auto een man rijdt, zou dat een zonde zijn! Pikant detail dus. Oman heeft de meeste verkeersdoden ter wereld! En op nummer twee staat Saoudi-Arabie...

Gisteravond lekker gegeten: shoarma natuurlijk :-), met pitabroodjes en een bos mint voor de geur ;-). De omani eten nogal laat, maar ik wilde toch echt vroeg onder de wol (figuurlijk dan).

Nou, ik ga maar weer eens aan de slag, om straks het zwembad in te duiken. Of om een potje golf te spelen op de Shell zand-golfbaan. Tot later!

Heel veel liefs,
Karin

  • 29 Juni 2009 - 05:57

    T. Jennie:

    Wat een verschrikkelijke temperatuur,ben bang dat zwemmen ook maar heel even helpt afkoelen.

    Gr van allemaal

  • 29 Juni 2009 - 08:59

    Maaike:

    Wat een avontuur Karin! Ik zag je al zitten in het vliegtuig met je wisc-koffertje tussen al die oosterse mannen. Die temperatuur lijkt me bijna niet uit te houden! En wat een 'mooi' verhaal over die vrouwen achter het stuur, niet zo raar van die verkeersdoden!
    Heel veel succes en plezier daar. We denken aan je in Heerhugowaard. En mocht je raad nodig hebben, dan horen we het hè?!!
    Liefs Maaike

  • 29 Juni 2009 - 12:21

    Pa:

    Mijn vrouw is heel goed van vertrouwen
    Want ik flirt dagelijks met honderden vrouwen
    Maar mijn vrouw zegt:'Jij wordt met de dag gekker,
    Ze vinden het brood en niet de bakker lekker!'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Mijn reizen - 2009

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2010

De beste wensen!

28 December 2009

Karibuni sana!

20 December 2009

HELP!!!

01 Augustus 2009

Cyprus 2009

05 Juli 2009

Mannen in Oman...
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 175969

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: