Petroleum Development Oman - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Petroleum Development Oman - Reisverslag uit Masqat, Oman van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Petroleum Development Oman

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Juli 2009 | Oman, Masqat

Hoidiehoi allemaal,

Een krap uurtje geleden stonden hier honderd kinderen de laatste tien seconden van het schooljaar af te tellen en is de grote vakantie begonnen! Voor hun dan, ik heb zo om vier uur nog een evaluatiegesprek...En dan zit mijn onderzoekstijd hier erop! Een geweldige ervaring natuurlijk, met intensieve, maar interessante casussen. Natuurlijk ook ontzettend grappig: schoenen draag je om je voeten niet te verbranden, een paraplu ook, en muntstukken zijn niet de euro, maar de baiza en de rial. Een pienter meisje wees me er ook op toen ik nieste, dat drie keer niezen hier echt geen mooi weer betekent, want het is hier altijd mooi weer. En nu maar hopen dat de kinderen en de wereld om hen heen ermee geholpen zijn!

Vanmorgen was er een afscheidsensemble, met de nodige tranen, want elk jaar vertrekken er natuurlijk weer leerkrachten en kinderen. En als je hoort waar ze allemaal heen gaan...Hongkong, Syrie, Turkije, Noorwegen, Schotland, Canada, Siberie (wat een verschil qua temperatuur zal dat zijn), Brunei...Mmmm, misschien wil mijn wederhelft ook wel voor Shell werken???

Mede dankzij de mensen uit het expatleven heb ik het hier zo fantastisch gehad, maar bijzonder is dat leventje wel...

De omani zelf zijn erg vriendelijk, gisteravond liep ik om half elf volkomen op mijn gemak van het terrasje aan het strand terug naar mijn hotel. Je zou kunnen denken dat je veel sjans hebt, maar meestal zijn het de taxi's die naar je toeteren. Ondertussen herken je vanuit welke minaret er het mooiste gezongen wordt om de gebeden en heb ik geleerd dat als ik de ober per ongeluk aanraak bij het aanpakken van mijn eten dat niet een extra gebed voor hem betekent, maar voor mij. De hitte kan nog niet echt wennen, mede omdat mijn bril iedere keer beslaat als ik naar buiten loop, maar is niet onaangenaam. Alleen als je te lang buiten staat (niet vaak dus), heb je echt een vliesje van zweet over al je huid heen. Ik loop nog even naar het PDO-strand, om nog wat foto's te maken. Straks ga ik naar de souq (Arabische markt) en morgenochtend naar de Grote Moskee. Lekker even een paar daagjes toeren! Jullie lezen de verhalen/ zien de foto's wel.

Liefs,
Karin

• 01 Juli 2009 - 11:21

Desiree:

Hoi Karin,

Leuk om je ervaringen te lezen! Geniet lekker nog een paar dagen!

ps; wil je even je werkmail lezen? het is belangrijk. Bedankt!

• 01 Juli 2009 - 11:44

Pa:

Mijn eerste vriendinnetje kwam uit Oman
    En dat heeft zij dus ook geweten
    Omdat die schat nu nog voor mij aan bidden is
    Zal ze mij dus nooit vergeten!

• 01 Juli 2009 - 16:59

Jolanda:

Hé Karin,

geweldig om te lezen wat je hier nu allemaal weer mee maakt. Geniet van je laatste paar dagen en ik ben benieuwd naar je reisverhalen.

Groetjes Jolanda

• 02 Juli 2009 - 07:41

Zussie:

Nou eindelijk even tijd om je verhalen te lezen. HAd het nodige al wel gehoord.

Hier in NL is het ook lkkr warm. ZEg maar rond de 30 graden dus ook hier sta je buiten met een laagje water om je heen.

Gister was het dan ook heerlijk om even te zwemmen! al was het binnen haha

Ik mis niks qua temp daar geloof ik ;) Geniet van je reisje!

Kus je zus

• 05 Juli 2009 - 18:08

Maaike:

Hoi Karin,
    Kom ik zomaar je reis/werkverslag tegen op het web! Kan ik je nog even zeggen hoe blij wij allemaal met je bezoek waren. Heel erg bedankt en nogmaals sorry dat ik je maar zo weinig heb gesproken en wegwijs heb kunnen maken. Wie weet kan ik het in Brunei goed maken!
    Heb je het de laatste dagen nog naar je zin gehad in Muscat?
    Groetjes, Maaike