Karin naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Karin naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Karin naar Zuid-Afrika

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Januari 2006 | Nederland, Hoorn

Hey iedereen!

Waarschijnlijk t laatste berichtje van Karin vanuit Nederland! Zit je vrijdag nog ingesneeuwd in Amsterdam, ga je donderdag de bushbush in. Veel mensen willen graag nog wat meer weten, dus bij deze.

Iedereen (hoop ik tenminste…) weet dat ik orthopedagogiek studeer en in het laatste jaar zit. Tijd voor stage! Samen met vriendin/ studiegenootje Linda mag ik voor drie maanden naar de NoordWes Universiteit in Zuid-Afrika.

Donderdag 5 januari, 10:05, vlucht KL591: Vertrek! Als je om die tijd een vliegtuig over hoort gaan: denk even aan me?! Om 21:40 komen we aan in Johannesburg. Daar worden we opgehaald door onze stagebegeleidster die we in Amsterdam al ontmoet hebben, en verblijven we de eerste nacht in Johannesburg. ’s Avonds reizen in de gevaarlijkste stad ter wereld wordt niet als verstandig geacht!

De volgende dag gaan we naar Potchefstroom, een universiteitsstad zo’n honderd kilometer onder Johannesburg. We logeren de eerste drie maanden op de campus van de universiteit. Voor meer informatie, foto’s en activiteiten van de campus: www.puk.ac.za. Ook over Potchefstroom is veel online te vinden.

In januari ben ik fulltime in het WitRand Hospital in Potchefstroom. Dit is een psychiatrische instelling met meer dan 400 interne patiënten. Ik loop mee met psychologen en pedagogen en krijg zelf drie casussen. Bij deze patiënten doe je dan onderzoek naar hun stoornis en bekijk je wat het beste voor hen en hun omgeving is om daarmee om te gaan.

In februari en maart is het tijd om verder te studeren. Samen met zorgvuldig geselecteerde masterstudenten (van de 120 inschrijvingen worden er jaarlijks 8 á 10 toegelaten) volgen we college’s aan de faculteit Skool vir Psigo-Sosiale Gedragswetenskappe (nee, geen grove spelfouten, gewoon Afrikaans). ’s Morgens zijn er hoorcollege’s en ’s middags praktijklessen.

Eind maart is het afgelopen en moeten we onze studentenflat uit. Linda gaat er vandoor met haar vriendje en ik ga een georganiseerde rondreis maken door het land, van Kaapstad via de kust naar Jo-burg. Maar daar kan ik pas in maart met zekerheid over vertellen.

Allemaal leuk, een geweldige uitdaging, maar ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden… Ben blij dat alle voorbereidingen voorbij zijn en nu moet je het grote avontuur maar op je af laten komen.
Ik hoop heel veel mails, smsjes, telefoontjes (voor jullie is t goedkoper bellen dan voor mij! ;)) en reacties op de site om van alle nieuwtjes in Nederland op de hoogte te worden gehouden. En natuurlijk om te horen dat ik een beetje gemist word… Ik heb ook een postadres, voor alle lieve kaartjes en lange brieven. Die zet ik niet hierop, maar dan moet je maar even een mailtje sturen. Mijn telefoonnummer blijft voorlopig hetzelfde. Het is in Zuid-Afrika één uur later dan in Nederland, dus je hoeft niet bang te zijn dat je me wakker belt…

Maar eerst PARTYTIME!!! Woensdag 25 jaar worden en dit de hele dag vieren met alle vrienden! Doorgaan tot laat en dan vroeg op Schiphol staan. Ik heb er zin in!

Groetjes,
Karin

  • 01 Januari 2006 - 22:26

    Kim:

    Ey
    vet coole site
    hoeveel fotos kennen der op?

  • 01 Januari 2006 - 22:28

    Kim:

    Ey een chatbox!

  • 04 Januari 2006 - 15:09

    Pascal:

    Ik vind de foto's leuk

  • 05 Januari 2006 - 20:47

    Jan:

    Hallo Karin,
    Ik zie net dat je om 22.29u(Local Time)bent geland.Prachtig! Ben heel benieuwd hoe de vlucht was. Een heel mooie dag morgen. Groeten,Jan.

  • 05 Januari 2006 - 21:28

    Loes De Geus:

    Hoi Karin,ik lees dat je net geland bent.
    ben benieuwd hoe de laatste avond was.
    Denk aan je
    Kus Loes

  • 06 Januari 2006 - 19:36

    Suzanne:

    ik vind het jammer dat u weg gaat maar ik hoop dat u het leuk zal vinden in Zuid Afrika

  • 06 Januari 2006 - 19:38

    Suzanne:

    bent u aan gekomen wat leuk ben u er al lang in Zuid Afrika? kusjes suzanne

  • 07 Januari 2006 - 10:33

    Pa:

    hoi Karin,
    toch goed geslapen ondanks alle monsters die je gezien hebt?Maar het is wel heel erg zielig voor die mensen.Het is hier niet zo koud(de winkeldeur kan gewoon open).Tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoorn

Afrika 2006

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2006

Veilig teruggekomen

04 Mei 2006

Wildlife Adventure deel 2

30 April 2006

Wildlife Adventure deel 1

28 April 2006

Hier aan de kust, de ZA kust!!!

11 April 2006

Big 5 compleet!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 175814

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: