Tot ziens Potch!!! - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Tot ziens Potch!!! - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Tot ziens Potch!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 April 2006 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hoi ver wegge Nederlanders

Ik zit te typen in de heerlijke zon die deze week heel erg goed zijn best gedaan heeft. Echt heerlijk! KARIN HEEFT VAKANTIE!!! HIEPHIEPHOERA!!! :D :D :D

Afgelopen week was de laatste week in Potchefstroom.Gelachen en gehuild met Andre en Ria-Lize. Laatste therapiesessies met je clienten. Laatste lessen die trouwens heel leuk waren. We hadden multiculturele psychologie en human building. Je moest een mens maken van welk materiaal dan ook, met een geschreven persoonlijkheid, sociale wereld, geschiedenis, toekomst en problemen. Echt fantastisch wat daar allemaal uitkomt!
We hebben afscheid genomen van de klas en de professoren. Vrijdag zijn we uit ons huis gegaan en twee dagen in een B&B geslapen.

Gisteren zijn we naar Johannesburg geweest. Eerst naar het apartheidmuseum. Het is mij na al die maanden nog steeds niet duidelijk waarom en waardoor die apartheid nou begonnen is. Volgens mij is erom heen gepraat en niets concreet benoemd. Het lijkt wel op de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog, al die maatregelen die toen genomen zijn. Alleen is het dichterbij, bijna iedereen die ik hier heb leren kennen, heeft dit gewoon meegemaakt.
Daarna zijn we naar Goldreefcity gegaan. Een soort attractiepark, maar met als thema mijnen. Het is gebouwd om een oude mijn heen, die tot ruim 3300 meter onder de grond reikt. Wij zijn in de eerste mijnschacht geweest, 226 meter onder de grond. Je gaat met een lift naar beneden, de lift die het snelste gaat (maar ook het diepste) gaat ongeveer 80 kilometer per uur. We hadden uiteraard helmen op en lichten bij ons. Maar op een gegeven moment gingen we terug in de tijd. Dus de lichten gingen uit, er was alleen licht van een kaars en een mijnwerker ging die rotsen hakken met een hamer en een beitel. Daarna met een pneumatische boor. Daar word je toch doof van! Al die mijnwerkers kwamen doof naar boven als daar twintig van die boren bezig zijn. Maar er wordt natuurlijk ook veel gewerkt met dynamiet. We hebben echt goudgieten gezien. Een hitte! Niet normaal. Daarna mocht je zo'n klomp goud voelen. Het weegt twaalf kilo en is meer dan honderdduizend euro waard... :roll:

Nu zijn Nien en ik klaar om te toeren. Tot en met woensdag,dan vliegt Nienke weer naar huis. Ik rijd donderdag terug naar Potch. Dan weer meer nieuws en foto's!

xxx Karin

  • 02 April 2006 - 09:56

    Frenkie:

    Is dat het kadootje voor je mamsel die 50 wordt ;) en anders voor mij haha Koop maar meteen een nieuwe auto voor me :D
    Knuffel je zusje :)

  • 02 April 2006 - 12:52

    Pa:

    Een arme schooljuf uit Holland
    Had in Afrika een goudklomp in haar hand
    Zij twijfelde echt geen moment
    Zo wordt haar moeder straks danig verwend
    Ach ja,ze was altijd al zo bijdehand

  • 02 April 2006 - 14:45

    T.Jennie:

    Lekker hoor vakantie,genieten maar meiden veel plezier.

    groeten

  • 03 April 2006 - 17:59

    Sandra:

    Hééééé meiden, ja kan nu in meervoud praten. Het is heel vreemd om Nienke opeens op de foto's te zien. Wat een grap! Sarah en ik zijn gisteren vreemd gegaan op de Ballentuin, haha erg hè. Komt ervan als je tennismaatjes in Afrika zitten, dan ga je vreemde dingen doen... Heel veel plezier daar en veilig weer terug komen.
    Doeiiii veel liefs Sandra.

  • 03 April 2006 - 18:01

    Sandra:

    OOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHH ik wou dat ik daar ook zat, t'is koud hier
    XXX

  • 04 April 2006 - 16:31

    Shalana:

    Hey sweettie

    We hebben het allemaal leuk gehad op 't feest!Lees je mail maar dan snap je wat ik bedoel.......xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2006

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2006

Veilig teruggekomen

04 Mei 2006

Wildlife Adventure deel 2

30 April 2006

Wildlife Adventure deel 1

28 April 2006

Hier aan de kust, de ZA kust!!!

11 April 2006

Big 5 compleet!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 175995

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: