Maropeng - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Maropeng - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Maropeng

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hoi allemaal

Omdat er vanavond een superbelangrijke wereldcup sportwedstrijd (ik geloof cricket?) tussen Nederland en Zuid-Afrika is (draag ik nog oranje vanaf morgen?), besef ik dat er alweer een week voorbij is! Ongelooflijk, de dagen vliegen gewoon om m’n oren.

Vorige week zaterdag ben ik met prof. Esmé en de twee Nederlandse uitruilstudenten een dag op z’n Afrikaans aan het stappen geweest. Eerst zijn we naar Maropeng geweest. Vorig jaar heb ik al eens vertelt dat in de Sterkfonteingrotten in de buurt van Krugersdorp, de oudste menselijke fossiele resten ter wereld gevonden zijn. Iedereen heeft vast wel eens gehoord van Mrs. Ples, het in-beste-staat-verkerende oudste menselijke skelet. Maropeng is een tentoonstelling over het ontstaan van de aarde en de ontwikkeling van de mensheid. Je maakt een boottochtje over een onderaards meer, en bent dan in een hal met verschillende projecten. Het was boeiend en ook wel grappig. Wij leren bij neuropsychologie dat het menselijke schedel aan voortdurende verandering/ ontwikkeling is onderworpen. Hoe weten ze dan dat die Ples van miljoenen jaren terug een Mrs. was? En als je kijkt naar de ontwikkeling van de mens, is het ietwat moeilijk te begrijpen dat de mens überhaupt nog bestaat. Ik kan die mannen nou niet bepaald aantrekkelijk noemen…en die vrouwen trouwens ook niet.

Daarna zijn we naar de Hartbeespoortdam gereden. Vorig jaar was ik daar met somber weer, dus genoot ik nu dubbelop van de zon en het uitzicht. Wat een plek! We hebben tante Malie se winkel bezocht. Een oud bakkerijtje/ specerijenwinkeltje waar je nog steeds allerlei vreemde dingen kunt kopen. Een volledig uitgedroogde vis ofzo?
We hebben een Afrikaanse markt bezocht, lekker gegeten, en daarna zijn we nog ergens geweest…maar ik weet dat iedereen dan gaat schrijven dat ik dan toch echt niet naar Zuid-Afrika had hoeven gaan (een Hollandse kaasboerderij, maar ik was deze week toch erg in mijn sas: eindelijk weer echte Oude Goudse op brood!).

En wat heb ik verder gedaan?
Eerste gevallenstudies gedaan bij psigopatologie (welke behandelcode gebruik je voor je clienten), de film Crash bekeken bij gemeenskapsielkunde (heftig, maar dat kwam er pas uit toen Moses op zijn gitaar ging spelen), we zijn bezig om een relatietoets te maken bij psigologiese evaluering (daar krijgen jullie wel meer informatie over als hij klaar is ;)), we hebben onze boom/mens/gezinstekeningen geëvalueerd bij psigologiese evaluering, woensdag en donderdag was ik vrij, maar ik moest donderdag wel 3 interviews en 6 objectbeschrijvingen van mensen inleveren, en vandaag bekeken we bij teoretiese perspektiewe op hulpverlening de film A best last year, maar die hebben we nog niet af.

Nu moet ik weer zingen, donderdag een groot concert voor Amerikanen met een repertoire van 23 liedjes, en morgen met Moses, Seppe uit België en een vriend van Moses naar Gold Reef City. Owja, en de zon was deze week hier weer op z’n best: elke dag zo’n 38 graden!

Bedankt voor alle leuke reacties en emails tot nu toe, ik geniet er iedere keer van!

Veel liefs,
Karin

PS. Ik krijg net een sms van Christel! Ze komt eraan! YES! We gaan er een supertijd van maken!

  • 16 Maart 2007 - 21:01

    Peter:

    Gelukkig dat de mannen nu wel aantrekkelijk zijn...en de vrouwen trouwens ook!!!

  • 17 Maart 2007 - 08:03

    Patricia:

    He lieverd, hoe gaat het met je? Met mij gaat het goed. Wat een leuk verhaal. Echt heel erg mooi om eens mee te maken. 38 graden!!! heerlijk. Hier is het best goed weer, voor de tijd van het jaar. We mogen niet klagen, maar 38 graden is toch echt veel beter. haha

    Lieverd heel veel plezier nog!! Je krijgt heel veel groetjes van de Clockhouse.

    Dikke kus Patricia

  • 17 Maart 2007 - 11:32

    Amanda:

    hoi karin
    zo te lezen verveel je je geen moment. fantastisch om alles te lezen wat je mee maakt. succes met het concert en je opleiding xxx amanda

  • 17 Maart 2007 - 12:35

    Nienke:

    He Gold Reef City zijn wij vorig jaar toch ook geweest. Enne wat leuk dat Christel naar je toe komt. Nou je vermaakt je weer vol op. Heerlijk!!! Nienke

  • 20 Maart 2007 - 17:50

    Peter:

    heej karin,
    hoop wel dat je er een super tijd van maak samen met mijn christel!!!!

  • 20 Maart 2007 - 19:26

    Frenkie:

    aah boertje... ik ben er wel hoor voor je... ik vervang christel wel twee weekjes ;)

  • 20 Maart 2007 - 19:27

    Boertje:

    is prima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2007

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Merry Christmas everybody!

16 December 2007

Zomer in Zuid-Afrika

13 December 2007

Negen nachten Namibië

02 December 2007

Beautiful Botswana!

28 November 2007

Zinderende Zimbabwereis!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 176051

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: