Ik moet toegeven... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Ik moet toegeven... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Ik moet toegeven...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hoidiehoi

Nou, ik hoop dat iedereen me zeer dankbaar is! Verwacht wel een paar blijde berichtjes! Ik heb eindelijk aan jullie verzoeken gedaan en de zon naar Nederland gestuurd en zit hier zelf nu te vernikkelen van de kou! Ja, lach maar, Karin zit in Afrika en geeft eindelijk toe dat het koud is. We hebben hier twee koufronten achter elkaar, en dit is de koudste periode in zo'n vijftig jaar tijd. 's Nachts vriest het in Potch een graad of acht. Maar dat is het ergste nog niet, een feit is dat die Zuid-Afrikaners geen van allen kachels in huis hebben. Ten eerste omdat het hier tenslotte meestal warm is (ja heus) en ten tweede omdat grote delen van het land problemen heeft met electriciteit. Sommige provincies wordt de electriciteit met een knopje door de regering geregeld, zij bepalen dus hoeveel electriciteit je krijgt! Dus de huizen zijn 's nachts koud, maar beter dan buiten, maar overdag is het buiten soms warmer dan in huis. Toch heb ik geen moment geklaagd, alleen af en toe wel toegegeven dat ik het ook koud had (anders denkt iedereen dat ik psychotisch ben). Maar denk eens aan alle miljoenen mensen in de townships en op straat! Afgelopen twee weken zijn er al meer dan tachtig mensen doodgevroren. En de ziekenhuizen liggen overvol met brandslachtoffers. Normaalgesproken zijn er al veel mensen met brandwonden, in verband met het feit dat de meesten nog koken op hout, houtskool en paraffine, nu gebruiken ze het ook om te door te warmen. En koude kinderen komen dichtbij het vuur. Als ik 's avonds met mijn auto door Potch rijd, is het net zo'n filmscenario. Op elke hoek brandt een kampvuurtje met een paar mensen erom heen.

Dus kruip ik maar met een warmwaterkruik in een slaapzak in bed. Met mijn laptop op schoot, krijg ik daar ook nog een beetje warmte van. Zo leer ik voor mijn examens, alleen zijn mijn rug, schouders en nek er wat minder blij mee.
EN...ik ga deze week eindelijk verhuizen! Naar een eigen huis, met een eigen badkamer (met bad en douche en HEET water), een slaapkamer met twee bedden (dat betekent in een bed liggen met dubbele dekens), een televisie met dvdspeler, internetverbinding, een compleet eigen koelkast en vrieskast (ipv één plankje...), een eethoek, een zithoek...Het is van ijzer naar goud gaan. Ik denk dat ik weer naar buiten kom als de zon er weer is!

Ik examens, julile vrije dagen. Ik in de kou, jullie in de zon. Genieten jullie er maar van. Over drie weken heb ik vakantie en dat belooft weer iets geweldigs te worden. En dan wensen jullie wel weer dat jullie hier waren!

Veel liefs,
Karin

  • 28 Mei 2007 - 10:37

    Nienke:

    Wat gaaf een eigen huis. Wel jammer van de kou. Maar dat zal in je nieuwe huis wel minder zijn.

  • 28 Mei 2007 - 11:01

    Patricia:

    He lieverd,

    Hoe gaat het nu met je?
    Wat erg voor je man, dat je het zo koud hebt! Ik hoop dat deze periode snel weer voorbij gaat. Gelukkig krijg je snel een eigen huis. Hier is het ook niet echt warm meer, maar koud is het ook niet. Ik wens je heel veel succes met je examens! Ik hoop dat je ze allemaal haald.

    Dikke kus en heel veel groetjes van Patricia


  • 28 Mei 2007 - 11:36

    Assie:

    Brrrr... bibber, bibber, bibber!
    Wat super dat je straks een eigen huisje hebt! Zal je die zon dan wel terug sturen :D!

    xxx

  • 29 Mei 2007 - 05:31

    Peet:

    heej karin, balle dat het er zo koud is maar ja na de kou de komt er weer zon en word het weer warm!!

  • 29 Mei 2007 - 06:11

    Rene Froger:

    Ja alles kan een mens gelukkig maken
    De zon die doorbreekt, een vers kopje rooibosthee
    Een eigen huis, een plek onder de zon....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2007

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Merry Christmas everybody!

16 December 2007

Zomer in Zuid-Afrika

13 December 2007

Negen nachten Namibië

02 December 2007

Beautiful Botswana!

28 November 2007

Zinderende Zimbabwereis!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 176078

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: