Potch is niet meer... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Potch is niet meer... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Potch is niet meer...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 November 2007 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Letterlijk en figuurlijk is Potch niet meer…ten eerste omdat ze de naam verandert hebben in Tlokwe en ten tweede omdat ik baie hartzeer mijn koffers gepakt heb. Je ziet alleen maar volgepakte auto’s rijden, aanhangers met koelkasten en bureaus en ik denk dat er nog nooit zoveel tranen vergoten zijn. Alle examens afgelopen, iedereen weg, Potch rust uit van een druk jaar...Weer een diploma erbij (die ik in maart in Zuid-Afrika uitgereikt krijg :)) en ook een baan aangeboden gekregen op de universiteit (waar ik dus nog maar eens even goed over na moet denken :)).

But…all my friends in South-Africa, we see each other soon! I want to thank everybody for the unforgettable time and experience! I miss you, I will never forget you!
Christian, Kgotlaetsile, Peter, Esmé, Olivia, Tlale, Annelishé, André, Ria-Lize, Father Selomo, Valencia, Modupe, Anu, Ayo, Uta, Noa, Nelmarie, Ruan, Sandra, Clarina, Faustine, Michael, Josephine, Joseph, Baba Nombo, Ivy, Jan, Vincent, Phiwé, Mzamo, Khaya, Lesego, Nicole, Jacomine, Tsholo, Dr. Nienaber, Dr. Hill, Doret, tannie Alet, Prof. Temané, Prof Chris, Prof Wynand, Dr. Karel, Dr. Du Toit, Emené, Lanél, Lizanlé, Riëtte, Annemarike, Melissa, Nadia, Hernéne, you are all só special, God bless you all. And look at the photos!

De oplettende (nieuwsgierige?) lezer zal nu een naam missen. Dat klopt, want hij gaat mee op vakantie én komt dan(als alles goed gaat) naar Nederland :) :) :)!!!

Na zo een intens jaar, kan ik niet meer rondrijden en mijn gedachten bij het verkeer houden. Ieder hoekje, iedere straat, overal zijn zoveel herinneringen! Maar wees niet bang, de laatste maanden heb ik jullie allemaal ook wel erg gemist. Ik wilde iedereen wel mailen, en vraag je je over iedereen af hoe dit en dat zou zijn. Ook is het alweer tijd om te zeggen: Ik heb werkelijk altijd genoten van alle berichtjes, mailtjes, telefoontjes, kaarten en andere tekens dat jullie aan me dachten. Allemaal ontzettend bedankt en zodra ik weer in Nederland ben zien we elkaar hoor! Als je genoeg verhalen hebt gelezen, kun je je afmelden op mijn website.

De komende week ga ik naar Johannesburg, en dinsdag 27 november vlieg ik met Moses naar Zimbabwe voor een mooie laatste reis. Vanuit Zimbabwe trekken we door Botswana en Namibië naar Kaapstad. De komende maand dus geen mailtjes, telefoontjes, smsjes, misschien ergens nog een berichtje. Zondag 16 december vertrekt mijn vliegtuig en om 21:55 staan mijn voeten weer op Nederlandse bodem…
Trouwens, blij dat ik met kerst thuis ben want ik kan écht niet wennen aan kerstconcerten en kerstbomen en kerstreclames en kerstliedjes terwijl het 36 graden Celsius is! En ik wil natuurlijk alleen mijn vaders kerstbrood eten ;)…

Nou, dan maar: Tot ziens!

Veel liefs,
Karin

PS. De foto’s van vorig bericht zijn (bijna helemaal) ge-updated

  • 19 November 2007 - 21:50

    Saar:

    Heeee kaatje, wat cool dat je terug komt. Gezellig!! Kunnen we lekker herinneringen ophalen hihi. Komt Mozes gelijk met je mee?? Wat gaaf zeg dat ie ook naar Nederland komt. Nou kaa, heeeel veel plezier de laatste maand. HAVE FUN!! Tot gauw!!! Liefs Saar.

  • 20 November 2007 - 07:18

    Nienke:

    He Ka, nog heel veel plezier met Mozes en geniet ervan. Wat is een jaar snel gegaan. Heerlijk man dat je het zo naar je zin hebt gehad. Nienke

  • 20 November 2007 - 07:26

    Patricia:

    He lieverd,alles goed met je? Met mij gaat het goed. Echt goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Het jaar is inderdaad snel voorbij gegaan. Tijd vliegt echt voorbij! Als je weer terug bent in Nederland, lijkt het me heel leuk om je weer te zien. We gaan in januari bowlen met de (oude) zondagploeg. Het lijkt mij erg leuk als je dan mee kan komen?! In ieder geval laat ik je dan nog de datum weten, aangezien die nog niet helemaal bekent is. Geniet lekker van je laatste maandje in Afrika!

    Groetjes en heel veel kusjes Patricia

  • 20 November 2007 - 19:47

    Alice Van Riemsdijk:

    Dag lieve Karin geniet maar lekker van je reis en vast gefeliciteerd met je diploma ik zie je vast nog wel eens voorbij komen.VEEL LIEFS VOOR DE TOEKOMST

  • 21 November 2007 - 15:06

    Fam De Wit:

    Gefeliciteerd met alles wat je behaald hebt,nog veel plezier verder, doe voorzichtig en tot december.

  • 21 November 2007 - 18:33

    Tante Angelina:

    Dag karin ik hoop dat dit mailtje nog op tijd is. het jaar zit er op.je hebt denk ik veel geleerd.
    Ik wens je een goeie reis terug en veel groeten van
    t.Angelina

  • 22 November 2007 - 15:57

    Milou:

    Hey Karin,
    Nog veel plezier in Zuid-Afrika, geniet er nog lekker van!
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen :)
    xxx Milou

  • 24 November 2007 - 12:39

    Amanda (c&a):

    hoi karin,
    gefeliciteerd met je diploma. ik vond het heel leuk om al je verhalen te lezen. veel succes verder x amanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2007

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Merry Christmas everybody!

16 December 2007

Zomer in Zuid-Afrika

13 December 2007

Negen nachten Namibië

02 December 2007

Beautiful Botswana!

28 November 2007

Zinderende Zimbabwereis!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 176070

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: