Ngoma (* Drum, dans en zing in Swahili) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Ngoma (* Drum, dans en zing in Swahili) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Ngoma (* Drum, dans en zing in Swahili)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Jambo rafiki

Hier zijn we ondertussen een hittegolf en een tornado verder. En jullie?

Ik heb deze weken gevlogen van het ene leuke naar het andere prachtige. Een feestje gevierd omdat mijn masterdiploma in Nederland klaarligt, want thuis zou je tenslotte ook taart in huis gehaald hebben volgens Peter. Dezelfde dag mijn auto gekregen, Afrika ligt helemaal voor me open!

Ik ben erg druk met Ngoma Vuma Africa, een band met alleen Afrikaanse liedjes en muziekinstrumenten. Jaja, het is een wonder, maar Karin is de muziek weer ingegaan. Maar wel met succes! Gisteravond hadden we ons eerste optreden bij een bijeenkomst op de kunstacademie van de PUK. We hebben onder andere gespeeld tijdens een vuuract onder de sterrenhemel. En daarmee staan we volgende week in de kranten! Ook wordt er een dvd van gemaakt. Jullie worden op de hoogte gehouden van alle vorderingen. Ik leer in ieder geval alle Afrikaanse talen een beetje (inclusief de Xhosa-klikgeluiden...) en Afrikaanse dansen!
Met Moses ben ik donderdag naar het Potchpourri concert geweest in het conservatorium van de PUK. Ik heb echt gehuild van het lachen, ongeloofelijk eigenlijk, die invloeden die muziek kan hebben.

Ook met Moses ben ik afgelopen weekend naar Johannesburg geweest, en ben ik doorgereden om een nachtje bij good-old Ria-Lize door te bregen. 's Avonds lekker gegeten in Mylanwalk, een enorm winkelcentrum die uitkijkt over heel Pretoria, en zo het begin van de complete maansverduistering gezien. Zondagochtend naar een kerk in Pretoria geweest die gebouwd is voor 7000 mensen! Het is deze week missieweek en er was een parade met vertegenwoordigers van alle missielanden in hun traditionele kleren. Ze moesten alleen wel eerder weg, want 's avonds hadden ze een diner met de president van Oeganda...

Toch blijven het die kleine dingen die het doen. Het spelen met jongetjes in Ikageng met twee autobanden op de stoffige weg. Een mooie film zien in het donker met Moses, Peter en Christian. Heerlijk!

Tot de volgende keer,
xxx
Karin

  • 07 Maart 2007 - 15:05

    Astrid:

    Hey vrouwtje,
    Een wat korter verhaal, maar wel krachtig.
    Wat bespeel je eigenlijk?
    Heel veel plezier weer met je avonturen!

    xxx Assie

  • 07 Maart 2007 - 16:15

    Tim:

    Wat een vraag van Astrid
    Jij speelt toch zeker eerste viool!!!

  • 07 Maart 2007 - 19:01

    Patricia:

    He lieverd,

    Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!!! Goed gedaan hoor. Ik ben echt heel blij voor je, dat je het zo leuk hebt in Zuid-Afrika. Geniet er maar lekker van. We missen je nog steeds hoor! Je krijgt van iedereen heel veel groetjes. Iedereen leest aandachtig die mooie verhalen van je.

    Heel veel groetjes en heel veel plezier. Dikke kus Patricia

  • 07 Maart 2007 - 21:08

    Hoi Karin:

    Gefeliciteerd hoor knap van je.Ik lees dat je weer volop aan het genieten bent.We kijken uit naar je berichten en missen je kus loes

  • 08 Maart 2007 - 08:35

    Hoi Ik Ben Jelle:

    wat ben jij nu eigenlijk aan het doen?

  • 08 Maart 2007 - 09:23

    Jolanda:

    Gefeliciteerd met je diploma!
    Het is weer geweldig om al die verhalen van je te lezen. Tja, wij doen het morgen wel met die slang van Laura.
    Liefs Jolanda

  • 08 Maart 2007 - 12:16

    Nienke:

    Geweldig, je maakt leuke dingen mee. Is de opleiding wat je ervan verwacht??? Genieten maar.
    Nienke

  • 09 Maart 2007 - 10:52

    Karin:

    Gefeliciteerd! Lekker dat je je diploma gehaald hebt. Succes met de band en je studie, daar horen we eigenlijk weining over. Je maakt ook zoveel andere dingen mee.
    x Karin

  • 11 Maart 2007 - 14:38

    Laura:

    Hey Karin!
    Van harte gefeliciteerd! Wat zal dat een heerlijk gevoel geven! Nu kan je nog meer genieten :) Have fun! XLaura

  • 14 Maart 2007 - 18:14

    Prof. Esmé:

    Baie geluk met jou prestasie Karin. Ons sal dit maar hier in SA moet vier. Dit is lekker om jou weer hier by ons te hê!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2007

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Merry Christmas everybody!

16 December 2007

Zomer in Zuid-Afrika

13 December 2007

Negen nachten Namibië

02 December 2007

Beautiful Botswana!

28 November 2007

Zinderende Zimbabwereis!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 175805

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: