Uw redding ben Ik - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Uw redding ben Ik - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Uw redding ben Ik

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Augustus 2011 | Spanje, Madrid

'Jezus zendt zijn leerlingen uit. Wij zijn gezonden en mogen dus de blijde boodschap uitstralen...'
De catechese is van monseigneur De Jong begint zo. We zitten in de basiliek en naast mij zie ik de eerste reispriester in slaap sukkelen. Kan hij straks weer stralen :-)

Vanaf het moment dat je gedoopt bent, ben je uitverkoren om zendeling te zijn van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Je hoort bij een geloofsgemeenschap en hoeft daardoor nooit meer alleen te zijn. Jezus, de verlosser en vriend voor het leven belooft dat ieder die om de Heilige Geest vraagt, deze ook zal krijgen. Radicaal (radix = wortel), Authentiek (je bent uniek!), Dienstbaar (love till it hurts! (moeder Theresa)), Inspirerend (luiser naar de Heilige Geest, herken de stem die al in je spreekt!), Ontmoetend (zie God in de ander! What would Jezus do?). Wat de ziel is voor het lichaam, zijn de Christenen voor de wereld.

Ons deelgroep moment 'vieren' we in het supersjieke Westin Palace. Met Nick die ijsblokjes uit een zilveren schaal voor ons schept, meters bestek, voor twee pelgrimbonnen een exclusief gerechtje, en veel marmer en kroonluchters :-)

Na de eucharistie gaan we langs de kathedraal Santa Maria La Real De La Almudena. Daar brengt de Paus echter ook een bezoek aan, dus kunnen we niet naar binnen. Met Tara en Kim ontvlucht ik de drukke binnenstad en ga naar een buitenwijk waar de politie ons al snel waarschuwt dat we daar niet moeten lopen. Maar we hebben lekker wel goedkoop internet, goedkope Chineze winkeltjes voor souveniers en uitverkoop in de kledingboetiekjes.

Ook vandaag is alles bij elkaar weer veel indruk, nadruk, luchtdruk, bloeddruk, handdruk, verdruk en werkdruk. Uiteindelijk staan we door alle drukte te ver weg om te kunnen kijken naar de kruiswegprocessie. Jammer, maar de meeste beelden hadden we al langs de weg naar het plein zien staan. Op schermen zien we nog wat, dan duiken we de drukke, luidruchtige metro weer in om onder warmtedruk in de sporthal weer te gaan slapen.