Olifant op je af en krokodil eten - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Olifant op je af en krokodil eten - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Olifant op je af en krokodil eten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Januari 2006 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hoi iedereen

Weer even een berichie uit 't roerige Afrika.

Dit weekend zijn we naar het noorden gereisd, met als eindbestemming Pilanusberg. Dit is een gebergte ontstaan in de krater van een oude vulkaan. De bergen bestaan dus uit gestold lava. In de echte krater hebben ze een wildpark gemaakt, en daar wilden we heen!
Het park is 45000 hectare groot en hoort tot de vier grootste van Zuid-Afrika.

We gingen slapen in een Safaritent in Manyane, aan de rand van het park. Herten, bokjes en vooral apen lopen dan wel de hele dag om je heen. Die apen beginnen trouwens behoorlijk irritant te worden, ze gooien alles overhoop en lopen de hele dag in de weg. Maar die kleintjes zijn wel leuk.
We hebben heerlijk in bikini aan het zwembad gelegen en zaterdagavond gingen we mee met een nightdrive, een safari in de nacht. Echt ontzettend leuk natuurlijk, het is jammer dat foto's nemen in het donker zo moeilijk is. Je rijdt in een open truck en twee passagiers houden aan de zijkant grote schijnwerpers vast waarmee je de omgeving afzoekt. Tot hoog op de bergen kun je met deze scherpen lichten dan de ogen van dieren op zien lichten, de trucker stopt dan om te kijken.
Uilen vlogen vlak langs de wagen, we zagen heel veel kuddes met antilopes, springbokken, impala's, buffels, zebra's en koedoe's. Ook kwamen we neushoorns met jonkies tegen. Het hoogtepunt waren echter twee moederolifanten met twee kleintjes die echt vlak naast de weg aan het grazen waren. Wij zagen ze als eerste en dan wordt er via een walkietalkie aan andere wagens doorgegeven dat er dieren gevonden zijn. We stonden daar mooi te kijken, en er kwamen andere auto's bij, toen een olifant opeens opkeek. Misschien hoorde ze teveel geluid, of scheen iemand met licht in haar ogen, ze had in ieder geval iets opgemerkt. Ze kwam toen met haar baby de weg oplopen. Wel echt prachtig natuurlijk, maar de chauffeur begon flink gas te geven om haar weg te jagen. De andere auto's reden achteruit weg, maar wij moesten keren. Ondertussen was de olifant weer naar het gras toegelopen. Toen wij er weer langs reden, hield de trucker weer even stil. Die olifant was toen aan mijn kant, en hoorde toch weer iets. Laat dat beest toch boos worden! En als een olifant op vijf meter afstand je dreigend aankijkt en een stuk gras uit de grond trekt om op je af te komen stampen, nou, bij mij ging er wel even een rilling door mijn rug...:oops:
De volgende ochtend hebben we een ochtendsafari gedaan. Toen zagen we wel veel meer dieren. Zwarte en witte neushoorns, buffels, zelfs een giraffe uit de verte.
De rest van de dag was het weer niet echt lekker, en konden we niet veel doen :( .

Vandaag zijn we naar Sun City geweest. Dit is een plaats bedacht door miljonair Sol Kerzner. Het was in de jaren zeventig een van de weinige plaatsen waar gegokt mocht worden, maar ondertussen is het een prachtig oord geworden. Alleen voelt het wel behoorlijk decadent in deze omgeving, je rijdt er naartoe door de townships heen. Je hebt er eerst (behalve de hotels, golfbanen, etc) een amusementscentrum met alles wat je maar kunt bedenken. Daarna loop je via de Elephant Walk naar The Palace of the Lost City en de Valley of the Waves. Ontzettend mooi! Karin is een beetje aangestoken door de relaxheid van de mensen hier, ik kan de deur niet uit zonder iets te vergeten! Ik moest dus maar weer een nieuwe bikini kopen...Valley of the Waves is namelijk een prachtig strand met een enorm zwembad waar iedere minuut een golf van twee meter langs spoelt. En het was ook nog mooi weer!
We zijn daarna nog naar Kwena Gardens geweest, waar je nijlkrokodillen in hun natuurlijke leefomgeving kunt bekijken. Was wel grappig, en veel van die beesten dat ze daar hebben! En natuurlijk moest ik ook hier de uitdagingen aangaan. Eerst hebben we in het restaurant krokodilnuggets gegeten (smaakt een beetje als kip, maar dan wat vetter, wat meer naar spek toe) en je kon met een krokodil op de foto! Nou, die kwam nog niet op mijn lijstje voor! Linda zag er op het allerlaatste moment nog vanaf...maar ik heb een ontzettend leuke foto! Je moest dat beest zijn nek zowat afknijpen, maar hij keek me zo vuil aan dat ik dat graag deed...:D

En nu gaan we maar weer verder met werk. Ik hoop dat jullie de foto's weer leuk vinden en ja hoor, die van het vorige bericht staan er ook bij! Tot snel weer!

Groetjes,
Karin

  • 30 Januari 2006 - 20:49

    Frenkie:

    hea zus.. hebbie nou nog een ballonvaart gemaakt?? En op een olifanten rug gereden?? Dat is pas stoer :) Dat wil ik ook nog ooit :)
    knuffel van je zussie (K)

  • 31 Januari 2006 - 08:07

    Ruud:

    zeg die ene foto he ben jij dat nou?? of is dat een neushoorn????? ennu best mooie kamer alleen lijkt die stoel mij niet echt comfortabel maar maybe zit hij wel heerlijk ik wacht nog op veel meer foto's hahahahah

  • 31 Januari 2006 - 08:30

    Pa:

    Er was eens een meisje in Afrika
    Die wou olifanten en neushoorns achterna
    Maar die olifant werd chagerijnig
    En Karin schrok toen niet weinig
    En gilde pardoes om haar pa & ma

  • 31 Januari 2006 - 09:03

    Jolanda:

    Hé Ka, het ziet er allemaal prachtig uit! Geniet ervan!
    Liefs Jolanda

  • 31 Januari 2006 - 11:17

    Loes:

    He,karin wat leuk om al die plekjes te zien waar wij ook geweest zijn.En Frank vind dat je er erg goed uitziet.Je word al aardig bruin kus van de Geusjes

  • 31 Januari 2006 - 19:18

    Kim:

    Hey karin heb je het nog naar je zin?
    Aan de fotos te zien vind je het leuker dan in het begin!
    Veel succes deze week met het harde werken.
    Kun je volgend weekend weer je Afrikaanse dierenkennis versterken :)

  • 01 Februari 2006 - 10:46

    Lia&Jorrit:

    Hoi Karin,
    Wat een schitterende omgeving,fijn dat je zo geniet.
    Maarrrr word er ook nog gewerkt?
    denk het wel he.
    Groetjes Lia,poot van Jorrit.

  • 02 Februari 2006 - 10:37

    Tessa:

    Hey Karin, Klinkt allemal super zeg! Ik begin volgende week aan mijn stage...maar twijfel of ik toch wel de goede keus heb gemaakt als ik jullie verhalen zo lees ;)Morgen tentamen duimen jullie voor ons? xxTessa

  • 02 Februari 2006 - 16:23

    Josiene:

    Hey Juffie, je wordt nog erg gemist in de klas hoor! We hadden de foto's van de kerstmusical gekeken en....daar stond je natuurlijk ook op! Alle kids, "een aandenken van juf Karin!!!"
    Je verhalen zijn leuk om te lezen en je foto's zijn geweldig! Veel succes nog.
    Liefs Josiene

  • 03 Februari 2006 - 16:33

    Manoah:

    Heej karin,
    vet dat je met een krokodil op de foto bent geweest!!Ik vind die neus hoorn ook echt heel vet heel groot ook!!
    Ik ga zeker ook een keer naar zuid afrika!! lijkt me echt heel vet!!
    Groetjes uit het koude nederland

  • 04 Februari 2006 - 16:55

    Tante Angelina:

    Dag karin, Van je vader kreeg ik je website. Een heel avontuur hoor. Ik heb al heel wat foto,s bekeken. maak er maar een mooie tijd van hoor.

    dag veel groeten

  • 05 Februari 2006 - 08:51

    Geertrui:

    Hoi karin,
    Mooie foto's en fijn dat je zo geniet.
    veel plezier en groetjes
    ook van rob

  • 06 Februari 2006 - 14:12

    Ome Nico Blankendaal:

    karin goede dag
    Wat een fantastisch dagboek. Ik was stom verbaasd De foto's zijn schitterend. Ik wens je heel veel succes en plezier in Afrika, Met heel veel belangstelling blijf ik je volgen Veel liefs Ome Nico

  • 06 Februari 2006 - 21:48

    Frenkie:

    haha ik heb zo gelachen vanmiddag... ik was met oma boodskappies doen voor zondag en we moesten dus rosé hebbe voor tante José en we zitten zo te kijken... en opeesn zegt oma: Die wil ik hebbe en geen ander!! Ook al issie duurder... was het zuid-afrikaanse rosé haha! :D
    maare ik stop ff tis al laat genoeg!!
    DIkke knuffel van je zussie (K)

  • 10 April 2007 - 12:18

    Ome Nico(rosmalen):

    karin wat een prachtige foto's.je heb er enkele geprint voor het familie archif.
    heel veel succes,veel liefs
    ome nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2006

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2006

Veilig teruggekomen

04 Mei 2006

Wildlife Adventure deel 2

30 April 2006

Wildlife Adventure deel 1

28 April 2006

Hier aan de kust, de ZA kust!!!

11 April 2006

Big 5 compleet!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 176032

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: