Rijden op een olifant :) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Rijden op een olifant :) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Rijden op een olifant :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 Februari 2006 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Hey iedereen

Dit weekend was ik met klasgenoot Wilmien mee naar Brits, een klein dorpje tussen Pilanusberg en Johannesburg in. Onze bestemming: nog een keer Sun City want we hadden nog steeds niet op een olifant gereden!8)
In Brits sliepen we bij de familie van Wilmien. We werden heel hartelijk ontvangen. De familie van Wilmien woont in een mooie villa, aan een onverharde weg. Wat een echt Afrikaans huis! Er is een werkplaats bij het huis waar deuren gefabriceerd worden. De oma van Wilmien maakt houtsnijwerk en dit verwerken ze dan in de deuren. Prachtige creaties van de big five, andere dieren of andere kunstige vormen kunnen besteld worden.
We aten Bobotie bij kaarslicht en de vader van Wilmien kan ongelooflijk goed pianospelen. Zo zaten we in de schemering tot het donker was terwijl hij Het Zwanenmeer tot Tulpen uit Amsterdam speelde. Uit zijn hoofd!

De volgende ochtend zijn we met miliespap van oma naar Sun City geracet. Daar werden Linda en ik opgepikt en naar de olifanten gebracht. Van uit de verte kwamen die beesten aanlopen en werden steeds groter, en groter, en groter. Hoe kom ik daar in vredesnaam bovenop te zitten??? ;) We maakten eerst kennis met de olifanten. Wat voelen die beesten hard zeg! En wat kijken ze leuk lui uit hun ogen. Olifanten gaan net als mensen als ze relaxed zijn, met hun poten over elkaar staan. Ik heb wel wat met die beesten :D.
Via een trappetje kon ik gelukkig makkelijk op onze olifant Mana klimmen. Wij liepen helemaal voorop en gingen een privegedeelte van Pilanusberg in. Eerst is het even wennen aan het wiebelen, maar je past je al snel aan aan die bewegingen. En dan is het genieten. Van de stilte. Van zebra's bij een poeltje waar je langs loopt. Van impala's die voor je het pad overspringen. Van de warme zon. Van het uitzicht. Van je unieke positie. Wat een bijzondere ochtend!

Na afloop mogen we de olifanten voeren, aaien, en zeggen de olifanten ons gedag. We krijgen champagne voor onze dappere prestatie. Nu moet je alleen niet denken dat iedereen in Afrika op een olifant rijdt, want in principe schijnen ze dat alleen in India te doen (dit moest ik opschrijven van de familie van Wilmien ;)).

Daarna de middag doorgebracht bij Valley of the Waves. Zwemmen, zonnen, heel veel glijbanen, lekker eten en drinken, moet ik nog even doorgaan?
's Middags gingen we terug naar Brits. Daar was ook aan ons gedacht! We konden zo de jacuzzi inspringen en de vader van Wilmien had een stoofpot gemaakt van springbok, met kruiden uit eigen tuin.

Zondags zijn we eerst naar een Afrikaanse 'zwarte markt' geweest. Alleen maar Afrikaanse snuisterijen en productie op precies dezelfde kraampjes. Leuk! Daarna zijn we over de Dam van Hartbeespoort Dam gereden. Dit is een dam op de kruising van de Krokodilrivier (nee, ze zwemmen er niet meer in) en de Magaliesrivier. Het is gebouwd onder Engelse regering en die waren niet zo leuk. Het gereedschap werd na afloop in de Dam gegooid, in plaats van ze aan de arme boeren te geven :roll: . Het is nu een populair recreatie en vakantieoord. We hebben daar een nieuw fenomeen ontdekt: Milky Lane! Een sorbetten dat je daar kan bestellen! Rechtstreeks uit de hemel! Alleen betaal je hier omgerekend zo'n drie euro. Maar ik kon mijn portie maar voor de helft op, dus dat zegt wel wat over de hoeveelheid die je dan krijgt.
's Middags hebben we nog in Brits gegeten. Dit keer Viskos potjie met zelfgevangen vis uit Mozambique.
's Avonds hadden we diner bij onze prof Esme. Zij is hier onze begeleidster tijdens de tijd dat we hier zijn. Opnieuw Bobotie. Hmmm, het was wel de dag van de maaltijden. Ik heb in tijden niet zoveel gegeten!

Hoop dat jullie me nog herkennen als ik terugkom :p
Groetjes!

Karin

  • 28 Februari 2006 - 21:18

    Frenkie:

    WHIEEEEEEEEEEE wat stoer!! Echt super op olifant rijden... en ik kom later bij jouw wonen :) Ik wil namelijk ook jaccuzi haha... dikke knuffel je zusje!

  • 01 Maart 2006 - 06:30

    Pa:

    Er was eens een olifant in de tropen
    Die vond de hele toestand bezopen
    Twee meiden dragen op zijn rug
    Door de bush-bush en weer terug
    Die luie donders konden zelf toch lopen!!!

  • 01 Maart 2006 - 10:08

    Chrissie:

    Wat leuk!!! FF een tochie op een olifant! K hoop ook dat we je nog herkennen als je terugkomt! Straks ben je net een olifantje geworden, met al dat vele eten en die grote beesten als je voorbeeld:p
    Gelukkig stuur je ook nog fotos mee, maar gaf die olifant nou jou een hapje, of jij die olifant?!:)
    Groetjes!

  • 01 Maart 2006 - 12:33

    Barry:

    Mooie foto's ik ga niet op die olifant want ze zijn een beetje hoog

  • 01 Maart 2006 - 13:14

    Jolanda:

    Hé Ka, het ziet er allemaal weer superstoer uit! Geniet van alles!
    Liefs Jolanda

  • 01 Maart 2006 - 13:57

    Nienke:

    He wat mooi die laatste foto wat een uitzicht. Enne olifantrijden is toch wel iets anders dan op Beauty zitten. Zo wat een ervaring. Geweldig. Nienke

  • 02 Maart 2006 - 12:44

    N.blankendaal:

    karin,
    een prachtig verhaal en mooie foto's.Wat een belevenis he
    veel plezier en succes;veel liefs
    ome nico en Wilma

  • 02 Maart 2006 - 20:08

    Mama:

    Wat lijkt me dat schitterend om op z'n olifant te rijden. Als we ooit nog eens met z'n allen in ZA zijn dan gaan wij samen op een olifant.En een sorbet eten. mama

  • 03 Maart 2006 - 12:07

    De Oude MARK:

    Met mijn reumavingers en krakende botten tik ik toch even een groet naar mijn ook al zeer bejaarde zus
    Mark

  • 04 Maart 2006 - 19:07

    L.richardson:

    hoy karin
    Je moet proberen die stukjes geplaatst te krijgen in een tijdschrift of bundelen en uitgeven
    ze lezen n.l heel leuk en
    zijn heel leerzaam
    Iklees ze met veel
    plezier
    leuk op een olifant!
    is weer eens wat anders dan een hond of kat!
    Groeten van een tevreden klant ha ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2006

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2006

Veilig teruggekomen

04 Mei 2006

Wildlife Adventure deel 2

30 April 2006

Wildlife Adventure deel 1

28 April 2006

Hier aan de kust, de ZA kust!!!

11 April 2006

Big 5 compleet!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 176000

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: