Mam en Franca in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu Mam en Franca in Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van Karin Blankendaal - WaarBenJij.nu

Mam en Franca in Zuid-Afrika!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Jambo Nederland!

Mijn reisverhalen van Tanzania komen eraan! Maar omdat het nogal wat tijd in beslag neemt om die impressies te beschrijven, eerst maar een bericht van alle dames Blankendaal. Want nadat ik woensdagnacht geland ben op Johannesburg, zijn mijn moeder en zusje donderdagochtend gearriveerd (en Nien en Saar in Kaapstad!). Ondertussen willen meer en meer mensen het leven in Zuid-Afrika zelf komen onderzoeken!

Donderdag zijn we warm ontvangen door Moses’ zus en hebben we wat rondgetoerd in Johannesburg. Ondanks dat het hartje winter is, is het weer in Zuid-Afrika stukken aangenamer dan in Nederland heb ik begrepen! Alleen toen we ’s avonds terug naar Potch toerden, bleek het toch wel een beetje koud, zelfs voor mijn moeders en Franca's begrippen…
Vrijdag zijn we vanuit Potchefstroom meteen doorgetrokken naar Pilanusberg. In het vertrouwde Manyane resort zijn we in een huisje getrokken met apen en herten in de tuin. Lekker gegeten bij het eerste klas buffet, heerlijk!

Zaterdag hebben we een gamedrive gemaakt van zo’n acht uur! Om half elf ’s ochtends vertrokken we met onze eigen auto en om kwart voor vier zijn we overgestapt op de echte gamedrive-jeep. In de winter kun je de dieren vanwege de grijze bomen en het beige gras goed zien, en veel dieren hebben jongen bij zich. De vertrouwde olifanten, zebra’s, wildebeesten, impala’s, giraffen, everzwijnen, nijlpaarden, neushoorns lieten zich graag door ons bewonderen. Tijdens de gamedrive met de gids kwamen we ook een kudde buffels tegen. De gids had sinds februari geen buffels meer gezien tijdens zijn gamedrives (wij zagen er al drie in de middag) en volgens mij had hij zijn vriendjes nogal gemist, want hij was letterlijk en figuurlijk niet bij ze weg te slaan! Terwijl ik die kudde olifanten veel leuker vond (en de reactie van mijn moeder toen ze bij de truck kwamen staan)!

Zondagochtend zijn we vroeg vertrokken om te gaan genieten van het meest ideale vervoermiddel als je geen haast hebt: een tocht per olifant. We hadden een broekie van een chauffeur die mijn moeder mijn naam op de lijst wilde laten invullen, want dat mocht je pas zelf doen als je zestien was…Mijn God, toen ik acht jaar geleden voor het eerst voor de klas stond had ik hem in de klas kunnen hebben en had hij me juf moeten noemen! Maar goed, ik geloof dat hij de rest van de ochtend wel gemerkt heeft dat ik hem niet zo geweldig vond…

De tocht was helemaal te gek. Er was een klein olifantje dat met ons meeliep en ik reed op dezelfde olifant als vorig jaar. Volgens de begeleider zou de olifant me herkennen, omdat olifanten nu eenmaal nooit iets vergeten. Het weer was mooi, de begeleider gezellig en we hobbelen vrolijk verder! ’s Middags van de zon genoten in Sun City. Alleen het water was ook weer ietwat koud…

Vandaag hebben mijn moeder en Franca Potch gezien: de universiteit, het huis van vorig jaar, mijn oude huis van dit jaar, het hospitaal. Verder willen al mijn vrienden ze ontmoeten, dus het programma wordt nog druk! Alleen moet Franca er wel voor zorgen dat ze wakker en opgestaan is als ik iemand mee naar huis neem…

Volgende week meer!

Groetjes van ons!

PS: Ik zal betere foto's later plaatsen!

  • 24 Juli 2007 - 08:42

    Chrissie En Oma:

    Hallo Dames!
    Leuk om te lezen over de belevenissen en foto's te zien, bewijs dat jullie er echt zijn en het naar je zin hebben!
    Helaas heb ik geen olifant gereden, maar als ik Afrika zo zie, ben ik blij dat ik er ook een (klein) deel van heb mogen beleven!
    Heel veel plezier nog samen enne we houden de website weer in de gaten!
    Heel veel groetjes,
    Christel en Oma Deen

  • 24 Juli 2007 - 09:11

    Jolanda:

    Hoi Karin,

    het ziet er echt weer fantastisch uit! En wat het weer betreft, dat kan al snel beter dan in Nederland. Het is echt herfst!
    Groetjes Jolanda

  • 24 Juli 2007 - 10:21

    Ruud:

    Tjonge dat 4 olofanten zo rustig blijven staan!!!!!

  • 24 Juli 2007 - 10:21

    Ruud:

    ps. olofanten zijn olifanten

  • 24 Juli 2007 - 16:25

    Fam De Wit:

    hey allemaal
    Ziet er allemaal heel leuk uit,we gaan er van uit dat jullie enorm genieten,
    zeker doen want een week is zo om.

    groeten van ons en oma en opa.

  • 26 Juli 2007 - 13:13

    Patricia:

    He lieverd,

    Ik blijf het echt leuk vinden, om al jouw nieuwtjes te blijven volgen. Echt goed om te horen, dat alles goed met je gaat en dat het erg lekker weer is in Afrika. Bij ons is het echter veel minder mooi weer, erg regenachtig.
    Ik ben benieuwd naar die mooie foto's van je! Nou geniet maar lekker van dat prachtige weer, want hier zal je het niet gauw meer tegenkomen.

    Dikke kus en veel plezier samen met je moeder en zus

    Groetjes Patricia

  • 28 Juli 2007 - 11:25

    Laura:

    Hey Karin!
    Wat leuk dat je moeder en je zus er zijn!
    Ik krijg ook zin om te komen als ik dat allemaal lees! Geniet ervan!
    XLaura

  • 07 Augustus 2007 - 15:45

    Tante Angelina:

    dag karin,
    vandaag kreeg ik een kaart van jullie uit Zuid Afrika.
    ontzettend leuk hoor dat je moeder en Franca er ook zijn.
    Allemaal veel groeten en geniet van elkaar.
    Dag...
    tante Angelina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afrika 2007

Recente Reisverslagen:

21 December 2007

Merry Christmas everybody!

16 December 2007

Zomer in Zuid-Afrika

13 December 2007

Negen nachten Namibië

02 December 2007

Beautiful Botswana!

28 November 2007

Zinderende Zimbabwereis!
Karin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 176060

Voorgaande reizen:

10 Mei 2013 - 14 Mei 2013

Mijn reizen 2013

01 Februari 2012 - 31 December 2012

Mijn reizen - 2012

24 December 2003 - 27 December 2003

Mijn reizen 2003

21 Augustus 2001 - 28 Augustus 2001

Mijn reizen 2001

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2010

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2009

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

Afrika 2006

25 December -0001 - 30 November -0001

Mijn reizen - 2011

Landen bezocht: